6-månaderskontroll

Efter att det har gått 6 månader efter operationen skall man själv boka en tid för kontroll. Den 25 februari var det dags för mig. Jag åkte ut till Saltsjöbaden, nu är jag inte längre nervös eftersom jag varit här flera gånger.
Jag kom in och fick fylla i en blankett om hur nöjd jag var m.m. Man ska även fotas för "efter"-bilderna, och i formuläret fick man även välja om de fick använda ens före- och efter-bilder på tex hemsidan och så.
Sedan fick jag komma in till kirurgen och han frågade om jag var nöjd och så. Sedan fick jag ta av mig tröjan och han tittade och klämde och mätte och konstaterade att allt såg jättebra ut. Det var skönt att höra.
Sedan fick jag fotas också. Jag fick se bilderna på dataskärmen, det var konstigt att se bilderna från före operationen, dels för att jag vant mig väldigt fort vid min nya kropp och det känns som det alltid varit så nästan, och dels för att jag var osminkad och hade en rosa operationsmössa på huvudet... Inte så smickrande.
Det gick väldigt snabbt och jag skulle nu åka hem. Om 2 år bör man göra en till kontroll. Jag fick med mig bilderna på en cd hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0