Konsultationen

När jag kom till Saltsjöbaden och skulle gå på konsultation var jag väldigt nervös. Jag visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig, och det kan vara lite nervöst att ta av sig tröjan och så inför plastikirurgen som var en man. Såklart känns det bättre när man vet att det är en utbildad kirurg som gör det här väldigt ofta.
På en konsultation får man prata om vad man vill göra och hur det går till. Man får ställa frågor om allt som rör operationen och de berättar mycket också. För att gå på en konsultation behöver man inte bestämt sig för att operera sig. Du kan gå på konsultationer på flera kliniker innan du bestämmer dig var du vill opereras. Antingen kan du bestämma ett datum när du är där, eller fundera och återkomma.
På konsultaionen pratade jag med kirurgen om vad jag ville göra och hur det går till. Implantatet skulle på mig läggas bakom muskeln (det kan göras på olika sätt på olika kliniker, tex bakom, framför m.m.) med snittet under bröstet. Snittet är inte alls stort, några centimeter, och syns inte så mycket efteråt när det läkt. Sedan fick jag även säga hur stora jag ville göra och testa ut implantat med en tajt t-shirt och imålantatet under. Jag testade en del och tog jättelång tid på mig. Det var så svårt att bestämma! Plastikkirurgen ger även råd och tips och föreslår de som passar för just dig. Sedan gör de inte heller bröst som känns alldeles för stora, utan de vill helst att de ska passa till kroppen. Tillslut bestämde jag mig för modellen FM310, där varje implantat var 310g.
Sedan bokade jag in operationsdatum och fick information av en sjuksköterska i ett annat rum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0