Att tänka på när man fattar beslutet

  • Läsa igenom hur operationen går till och vilka biverkningar och svårigheter som kan uppstå (tex kapselkontraktion) Så att man vet vad man ger sig in på och har att vänta.
  • Finns det något annat sätt som skulle fungera bra för mig och som jag skulle vara nöjd med? Tex Push-up bh, inlägg i bh eller bikini i olika material, Macrolane som är att man får en spruta in i brösten med ett ämne som gör att man får ca en storlek större. Detta är dock dyrt (som en operation ungefär) och håller inte särskilt länge, ca 2år, så då måste man upprepa det isåfall.
  • Känner jag att jag måste göra det här nu, eller kan jag vänta till senare i livet? Ex. efter jag fött barn.
  • Gör jag detta för mig själv eller för andra? Det är nog störst chans att bli nöjd om du gör det för dig själv, det är ju din kropp.
  • Gå på konsultation på klinik. Bara för att man går på konsultation behöver man inte bestämt sig för operation. Man kan gå dit för att få information och prata och testa implantat. Kirurgen kan säga vad han tycker du borde ha för implantat för just din kropp m.m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0