Dag 2

Jag vaknar lite till och från under morgonen men jag ör fortfarande rätt slut i kroppen efter gårdagens narkos och illamående så jag sover ett bra tag. Sedan får vi frukost vid sängen, klockan 9 skulle vi åka hem. Vi tar det lugnt och pratar. Sedan kommer plastikirurgen och kollar att allt ser bra ut. De andra två tjejerna hade mått rätt bra dagen innan, så de hade hunnit kolla på resultatet i spegeln på toaletten. Det hade inte jag, men nu var det dags. Jag var inställd på att det nog skulle va svullet och fult såhär i början, och svullet var det! Det såg rätt roligt ut. Dessutom var det ju tejp och sådant lite här och var, men det var fint ändå. Jag kände mig nöjd. Dock var det inte alls blåmärken eller blågul färg på brbösten, utan de såg helt normala ut, förutom svullnaden.

Efter att ha bytt om och snackat med tjejerna så kom min sambo för att hämta mig. Vi fick inte bära någonting över 1kg nu den närmsta tiden så sköterskorna bar ut min väska. Jag mådde rätt bra på vägen hem och var glad. Smärtan var inte alls hög den här dagen, vilket förvånade mig. Jag var nöjd och tyckte det var skönt att det inte var så värst ont, även om svullnaden blev som störst dag 3-4 så trodde jag att smärtan inte skulle bli så mycket värre, ack så fel jag hade...
Mitt nuvarande tillstånd berodde nog på morfinet jag fått under natten, samt värktabletterna. Dessa fortsatte jag ta, men morfin fick jag ju inte längre.

När jag kommit hem och det började bli eftermiddag började jag få ont. Det var jobbigt eftersom man inte kunde ta djupa andetag heller för då gjorde det ännu ondare. Jag spenderade eftermiddagen klagandes i soffan. Det är nog bra om man har en person hemma hos sig som kan ta hand om sig eftersom den första dagen eller två efter operationen kan vara väldigt jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0